Reklamaatio-oikeus Aduro-hybridiuunit ja pellettiuunit
Kun ostat Aduron hybridi- tai pellettiuunin, sinulla on 3 vuoden lakisääteinen takuu. Lisäksi voit pidentää sitä 2 vuoden lisätakuulla maksutta. Tällä sivulla selitämme, miten takuuprosessimme toimii, mitä sinun tulee huomioida ja kuinka tehdä korvausvaatimus.
Mitä reklamaatio-oikeus sisältää?
Tavaroiden myyntilain mukaisesti sinulla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus tuotteesi ostopäivästä alkaen*. Todisteeksi tarvitaan tuotteen alkuperäinen ostokuitti, josta ilmenee ostopäivämäärä.
Kaikkien pellettiuunien palamisilma ja syöttöruuvin pyörimisnopeus saattavat edellyttää säätöjä toiminnan optimoimiseksi ja tehokkaan, puhtaan palamisen varmistamiseksi. Aduro huoltokumppaneineen valvovat ja säätävät hybridiuuneja Aduro Cloud -pilvipalvelun kautta. Tämä edellyttää sitä, että uuni on Wi-Fi-yhteydessä pilvipalveluun. Tämä tapahtuu ottamalla käyttöön Aduro Hybrid-/Aduro Pellet Stove-sovellus.
Hybridi- tai pellettiuunisi on oltava online-tilassa, jos haluat tehdä korvausvaatimuksen palamisesta tai toiminnasta, mutta Aduron vastuulla ei ole varmistaa yhteyden toimimista.
Jos sinulla on ongelmia tulisijasi saamiseksi online-tilaan, se voi johtua paikallisesta Wi-Fi-verkostasi, reitittimestäsi tai älypuhelimesi asetuksista. Löydät ohjeita Wi-Fi-verkkoon yhdistämiseksi asiakaspalvelukeskuksestamme.
*Muistathan, että reklamaatio-oikeus määräytyy uunin ostomaassa noudatettavan tavaroiden myyntilain mukaan. Uunin huoltopalvelut eivät koske uunia, joka viedään toiseen maahan tai alueelle, joka on kaukana alkuperäisestä ostopaikasta (esim. saarelle). Osta uuni aina siitä maasta tai siltä alueelta, johon aiot asennuttaa sen.
Mitä reklamaatio-oikeus ei kata?
- Takan väärästä asennuksesta tai käytöstä johtuvia vahinkoja, kuten liian kuumaksi lämmittämisestä tai puuttuvasta huollosta ja ylläpidosta (mukaan lukien pakolliset huoltokäynnit) johtuvia vaurioita.
- Irto-osia eikä kuluvia osia (tulenkestävät kivet, lasiosat, tiivisteet, kiskot, maalatut pinnat, sähkösytyttimet, anturit/kytkimet, tulipesät ja valurautaritilät/-polttimet), sillä nämä osat kuluvat tavallisessa käytössä. Varaosia voi ostaa verkkokaupastamme webshop.
- Vahingot, jotka johtuvat sähkön ylikuormituksesta, (kondensaatio)vedestä savupiipussa ja sen ympärillä, savupiipun liiallisesta tai liian vähäisestä vedosta ja savupiipun/savuputken/asennuksen puutteellisesta huollosta/puhdistuksesta.
- Ulkoisten tekijöiden tai esineiden takalle aiheuttamia vahinkoja.
- Säännöllisiä tarkastuksia, ohjelmistopäivityksiä, asennuksia, määräaikaishuoltoa, laitteiden käyttöönottoa ja asennusneuvontaa.
Katso täältä kattava yleiskatsaus siitä, mitä vakuutusturva kattaa ja mitä ei.
Milloin reklamaatio-oikeus astuu voimaan ja milloin se taas raukeaa?
Voit hyödyntää reklamaatio-oikeutta muun muassa silloin, kun sinulla on ostostasi kelpaava todiste, jossa näkyy ostopäivämäärä. Jos tulisija on yli 12 kuukautta vanha, mukaan pitää liittää vuosihuollon kuitti/lasku.
Reklamaatio-oikeus raukeaa, jos kuluttaja ei ilmoita virheestä kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta.
Miten voin tehdä reklamaation, ja mitä voin odottaa?
Jos haluat tehdä reklamaation, pyydämme sinua täyttämään alla olevan lomakkeen. Vain kyseisellä lomakkeella toimitetut reklamaatiot käsitellään. Pidä tuotantonumero ja ostopäivä esillä.
TÄYTÄ REKLAMAATIOLOMAKE (LOMAKE ON ENGLANNIKSI)
Saat kuittauksen reklamaatiosi vastaanottamisesta ja myöhemmin vastauksen sähköpostitse. Käsittelemme reklamaatiosi mahdollisimman pian.